Anem tenint visites

Entra el Pau Cabana amb un transportí. 

A dintre hi ha una gallina. L'han portat a l'escola a dins del seu cotxe i s'ha marejat una mica, ens ha dit.

Ens explica que a casa seva, a fora, a les pedres, en té moltes. 
Ens ensenya un pot de dins on hi ha pinso.

Però com que no es veu massa, li preguntem si la podem treure.

 I així ho fem!!





I aquests són els comentaris després de l'experiència:

MARC: no em va agradar i vaig plorar una mica
JORDI B: tenia por. S'acostava a mi i no m'agradava
ELSA: en el coche se marea
LEO: em feia por
LAIA: volava quan la tocava
ELSA: la comida ha volado
AGUSTÍ: la gallina estava calenta
ARLET: tennia plomes
PAULA: jo no la vaig tocar molt, em feia por
EMILIE: la gàbia pesava molt i jo vaig veure caca a dintre
JAUME: la vaig tocar i no podia agafar-la. Pesava molt
HUGO: quan li vem posar menjar a terra no volia menjar. Volia entrar a la seva casa
JOAN: vem fer soroll de pollets i de gallines
MARTÍ: aixecava una pota
ELSA: tienen ungles molt llargues
POL: té cinc dits
JORDI B: no, tres
ELSA: tenia un barret de color rojo
ARLET: no tenen barret les gallines
JORDI M:  és una cresta
CARLOTA: a baix també té una cresta
ARLET: no tenen dues crestes. El que té a baix es diu bolet
Intervinc: es pot dir barbons o gargamella
ARLET: i té un bec per menjar


Al cap d'uns dies la Clàudia també porta un animal que té a casa seva; UN GALL.  
Ens explica que també el té a fora, que li fa abraçades i petons però que hem de vigilar perquè ens pot fer mal amb el bec i després els papes que són valents ens haurien de curar. 
Per aquesta raó decidim no treure'l. 
Li preguntem si fa ous. Ens diu rient que els galls no fan ous! 
També volem saber si té nom. Torna a riure, s'ho pensa i ens contesta:  "Pepito"





Però això no és tot!! També tenim un conill al mateix dia! Ens ajuntem amb les Godres per observar-lo.
L'ha portat el Jan. Es diu Olaf i menja "xuxes" però li fa mal la panxa. 




L'herba de la gàbia no passa desapercebuda:
CARLA: no fa bona olor
ELSA: fa peste, huele a caca
MARTINA: olor a pedo
MARC: no fa gaire pudor
JORDI B: fa olor d'herba
LUCÍA: jo tinc un cavall molt gran; es diu Galán
LEO: els conills poden saltar
SERGI RIÓN: salta perquè no se'l mengin
ELSA: este conill és blanc i negre
XAVI: li han crescut les orelles
HUGO MORENO: per escoltar el què diuen
OT: li surt un bigoti
CARLA: el pèl del conill és com una manta
LUCA: l'abriga
I encara més! 
L'Albert, el pare de la Clara de P5 ens porta dos ponis. Quan els informo que al pati hi hauran dos ponis no s'ho creuen. 




LIKA: hi havia un cavall que menjava
ARLET: eren dos ponis
ELSA: comen pienso
LAIA: comen palla
AGUSTÍ: la nena pujava amb el seu papa
JORDI M: han fet la patatona; és un tombarella
POL: tenen coses, una "chus"
JORDI B: tenien cordes enganxades a la cara
PAU: però a la cara els hi molesten i per això les fiquen al coll
MARTÍ: tenen pares i mares els ponis
ARLET: estaven a la muntanya de neu i ara estan a casa de l'Albert
PAULA: els cavalls tenien calor a casa l'Albert
ARLET: els hi cauen els pèls perquè tenen calor
HUGO: tenien una manta i muntura
EMILIE: la cua era molt llarga i negra
PAU: la cua és per espantar les mosques
CARLOTA: hem pogut tocar els cavalls
LAIA: tenen pèls a les potes
CARLOTA: menjaven alfals
NIL: no portaven ferradures
LEO: la cua no es pot tocar
JORDI B: l'Albert ens ha ensenyat les dents del poni. En tenen a dalt i a baix
ELSA: tenien les dents blanques
JAUME: els hi ha posat herba al pati
HUGO: nosaltres els hi donàvem herba

 I quan ja han marxat ens han sorgit idees de jocs nous...



Comentaris