S'acosta Nadal

A la rotllana del dilluns:

JORDI B: vaig veure ala plaça del lleó una bola gegant i a l'altre costat hi han regals. No es pot entrar per obrir-los
MARC: vaig veure una cosa que no es podia menjar i els reis em van portar molt regals per mi i estava content
CARLOTA: jo vaig veure una bola gegant amb l'Anna dels Blocs. Hi ha un regal que posa Carlota
PAU: amb la iona aniré a comprar el calendari d'advent al Coret Inglès. Hi han sorpreses.

La Paula i el Jordi M s'afanyen a dir que també en tenen un. El Jordi B afegeix que hi han xocolates.

PAU: al garatge posarem el tió. L'anirem a buscar al bosc amb el Tom perquè el troba més ràpid. Jo tinc un bosc a casa meva
EMILIE: encara no hem anat a buscar el tió. El tió té màgia i es va amagar en un arbre de la muntanya. Amb la  Martina, el tiet, la tieta, la mami, el papi i el Víctor hi anirem. La muntanya està lluny i anirem en cotxe.
ARLET: amb el Pau i el Jordi B anirem a buscar el tió al bosc
MARC: per Nadal cauen boles blanques del cel
EMILIE: quan neva
PAULA: estan poniendo luces de Navidad en todos sitios
CARLOTA: jo vaig veure amb l'Anna arbres de Nadal que estaven engegades les llums
MARC: un dia amb el cotxe vaig veure un arbre de Nadal al bosc amb les llums obertes

El dimarts arriba el Sergi molt content. Porta un dibuix. Ahir van posar a casa seva l'arbre i el tió. El tenen tapat amb una manta


ARLET: jo tinc un tió petit. No va venir sol; el vem comprar
MARTINA: jo també. El papa ha anat al bosc i l'ha posat a baix
JORDI M: el tió està amagat amb una manta

I COM ÉS QUE A L'ESCOLA NO HA VINGUT EL TIÓ?

CARLOTA: perquè vindrà quan sigui Nadal
LEO: porque se n'ha anat muy lejos
PAU: està molt lluny, està al bosc. L'haurem d'anar a buscar
MARC: un tió gran v venir sol a casa meva
POL: es grande

En aquests moments ens criden per megafonia. Hem d'anar al despatx del Gregori


Resulta que el carter li ha donat una carta per nosaltres. Un cop a l'aula la Laia s'encarrega d'obrir-la!


És una carta que ens envia el tió. L'anem desxifrant entre tots i totes. Resulta que no ha vingut perquè s'ha perdut. En el sobre ens ha posat unes fotos dels llocs per on ha passat.

PAU: és el seu camí
JORDI B: és una gasolinera i l'altra és l'estació d'autobusos
MARC: és el meu camí
ARLET: aquí tenen "xuxes" (referint-se a la imatge de ca l'Arturo)
MARC: venen cotxes també
JORDI B: i motos de joguina
ARLET: és el meu camí
PAU: és el camí de la font per anar al parc del burro
JORDI M: aquí hi ha la font del lleó i els diables
HUGO: no hi viuen els diables
JORDI M: està molt lluny
ARLET: està a prop de la piscina
JORDI M: la casa està tancada
CARLOTA: podem anar tots junts en cotxe o furgo i després tornar a  l'escola
MARC: ens perdrem
CARLOTA: podem anar caminant i tornem
ARLET: si ens perdem hem d'anar a la font del lleó. Ca l'Arturo està a prop de casa meva. S'ha d'anar pels passos de vianants
HUGO: l'Albert ens pot ajudar a trobar el tió

Ja comença a ser costum utilitzar els serveis de l'Albert, el Manolo o el Vicky. Sortim de l'aula en busca de l'Albert, i ens trobem la Sílvia de secretaria. Ella el cridarà, d'una manera o d'una altra.




















És el Vicky qui ve a ajudar-nos.
Ens diu qeu per no predre'ns necessitem un mapa.
A internet n'hi han i que
el podem veure a la pissarra
digital.

Tornem a l'aula i provem sort. Un cop tenim el mapa i amb ajuda, col·loquem les fotos que ens ha donat el tió.





I per acabar marquem la ruta que haurem de seguir.


Avui se'ns ha acabat el temps. Continuarà...



Comentaris